házikó

házikó

2012. január 8., vasárnap

Szilvalekváros mufin





Először is Boldog ÚJ Évet mindenkinek! Végre megszületik az idei első bejegyzés is! Ezt a sütit még tavaly késztettem el, és már akkor megígértem, hogy hamarosan felkerül az őt megillető helyére, de aztán ahogy az már lenni szokott teltek-múltak a napok, jöttek az ünnepek, készülődés, ajándékok, vendégségek, főzések, sütések.... Még ősszel kaptam egy kedves ismerősömtől igazi szilvalekvárt. Ugyan én is gyártottam sajátot, de az közelében sincs a rézüstben legalább 1 napon át főzött cukormentes finomságnak. Tavaly előtt kaptunk egy kis üveg kóstolót, idén már illetve tavaly (még szokni kell, hogy újabb év van) szóltam vennék belőle, ha van fölösleg. Aztán eljött a nagy nap és kedves ismerősünk be is állított az 5 kilo csemegével. Ehhez kerestem vmi jó kis sütemény receptet, mikor az alábbira bukkatam:

Hozzávalók: 3 tojás, 15 dkg cukor, 10 dkg vaj/margarin, 20 dkg finomliszt, 1 tk sütőpor, ½ tk. szódabikarbóna, 5 ek. kemény házi szilvalekvár + a töltéshez, 8 ek. víz, 1 tasak vaníliás cukor, 1 kk. fahéj, ½ citrom reszelt héja; a tetejére: 10 dkg étcsokoládé, 1 ek. margarin.
Elkészítése: A kemény lekvárt eldolgozzuk a vízzel. (Ha puhább a lekvár, kevesebb víz is elegendő, én szinte nem is tettem hozzá.) A tojásokat krémesre keverjük a cukorral, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a puha margarint, a lekvárt és a citromhéjat. A lisztben elkeverjük a sütőport, a szódabikarbónát és a fahéjat, majd fakanállal az előbbiekhez keverjük. Margarinnal kikent, vagy papírkapszlikkal bélelt muffinformába kanalazzuk a tészta felét, majd mindegyikbe teszünk 1-1 kiskanál lekvárt. Befedjük a maradék tésztával és előmelegített sütőben 25 percig sütjük. 
Jó étvágyat hozzá! Vigyázat, hamar elfogy :) 

A recept az alábbi oldalon található más szilvalekváros finomságokkal együtt: http://www.magyarszo.com/fex.page:2009-04-23_Szilvalekvaros_sutemenyek.bot

Idén tervezem a sűrűbb megjelenést, persze tavaly is ezt mondtam, de majd most!!!

2 megjegyzés:

  1. Az a szilvás sör a képen nem semmi :)
    Biztos nagyon finom volt...

    VálaszTörlés
  2. kézműves sör. aki szereti a gyümölcsös söröket, annak bejön :)

    VálaszTörlés