házikó

házikó

2012. január 31., kedd

Juhtúrós lepény

Ember nincs itthon, és a mára szánt ebédemet tegnap eltüntette vacsorára. Ilyenkor magamnak kisebb adagot készítek, hogy azért mégse kelljen 3 napig enni, és a lehető legegyszerűbb legyen az elkészítése. Múlt héten kaptunk egy kis házi juhtúrót, amit már nem lehetett tovább tartogatni, ezért ezzel szerettem volna valamit kezdeni. Először arra gondoltam, hogy csinálok egy kenyérlángoshoz hasonlatos tésztát és azt kenem meg tejföllel kikevert juhtúróval, amire szórok némi lilahagymát. A gondolatot tett övette, ki is mentem a kamrába a lilahagymáért, csak közben válozott a menetrend (eltérített az internet: Delcsi süt-főz, de főleg süt), és ez lett belőle: 

Kb. 125 gr juhtúrót kikevertem egy kis tejföllel, egy tojással és 3-4 evőkanál liszttel. Először 3 evőkanállal tettem bele, de mikor elkezdtem sütni, túl lágynak ítéltem, ezért tettem bele még egy kicsit. Igy már nagyon jó lett. Serenyőt pici olajjal kikenve megforrósítottam, és kanálnyi masszát raktam bele, és próbáltam kissé elsimítani, h lapos vékony lepényke legyen belőle. A kör alaktól igen messze vagyok, de ez nem vont le semmit az élvezeti értékéből. Egy leves után isteni másodikat dobtam össze. Vacsorára is ideális. A fotózáshoz nem kentem tejföt rá, mert olyan szép lett a mintázata a megpirulásának, de mikor falatoztam, megkentem jó sok tejföllel. Ha nem lettem volna lusta, egy kis bacont is pirítok hozzá. Bár a juhtúró miatt így is elég sós volt.
Nem baj, jól megy hozzá a limonádé :) 
Ha kisebb lepénykéket készítünk, akkor remek borkorcsolyának való. Legközelebb vendégek jönnek, ki is próbálom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése