házikó

házikó

2012. január 9., hétfő

Kókuszos darázsfészek

Az előző posztban emlegetett kedves ismerőstől kaptam kölcsön 2 könyvet, hogy nézegessem meg őket. Az egyiket persze nekem is azonnal meg kellett vennem, mivel rajongok a hagyományos receptekért, a tájegységek receptjeiért, és mióta Üllőn élünk a hagyományos parasztkonyha iránt is nagy érdeklődést tanúsítok. És a kelt tészták különösen foglalkoztatnak, csodákat lehet belőlük alkotni! Már a könyv címe is mutatja, hogy milyen jellegű finomságok találhatók benne! Nem másról beszélek, mint a A Nagyi sütije című könyvről, melyről bővebb információk itt : http://www.polc.hu/konyv/a_nagyi_sutije/707355/
Nekem nagyon bejött mivel tényleg a hagyományos "nagyi-féle" ízekkel lehet benne találkozni. Most egy olyan receptet választottam a könyvből, melyet már többször megsütöttem magunknak, de karácsonykor is ez került az asztalra. A tágabb család most találkozott vele először, és azt kell mondanom, a többi sütit elég felesleges volt megsütni, mert inkább ez fogyott! Fogadjátok szeretettel minden alkalomra ideális. Akár egy vasárnapi ebéd után, akár reggelire, uzsonnára egy pohár tej mellé, vagy alkalomra...

Hozzávalók: 40 dkg finomliszt, 25 dkg margarin, 1 dl tej, 2 dkg élesztő, 1 ek cukor, 4 tojás sárgája. A krémhez: 4 tojás fehérje, 30 dkg cukor, 1 ek 10%os ecet, 1 csomag kókuszreszelék.

Elkészítése: Az élesztőt 1 dl tejben 1 kanál cukorral felfuttatjuk. A lisztben elmorzsoljuk a margarint, hozzáadjuk a megkelt élesztőt, és a tojások sárgáit, majd alaposan összegyúrjuk. 4 cipóra osztjuk és fél órt pihentetjük.
Addig elkészítjük a krémet: a 4 tojásfehérjét a cukorral és az ecettel gőz fölött habbá verjük, majd belekeverjük  a kókuszreszeléket. A tésztát téglalap alakúra nyújtjuk, és megkenjük  a kókuszos krémmel. Vigyázzunk, hogy a maradék tésztánkra is jusson a krémből. Az én tapasztalatom, hogy ez a mennyiség épen elég a 4 cipónyi tésztára, de volt már olyan is, hogy kicsit vastagabbra kentem és az utolsó tésztára nem jutott, így abból kakaós csiga lett! :) Tekerjük fel a tésztát, és vágjuk 2 cm-es darabokra. Én újabban a széleit tekerés előtt be szoktam hajtani, így a széléről levágott darabok is megállnak a vágott felükön a tepsiben. Előmelegített sütőben addig sütjük, míg a tetejük szép világossárga nem lesz. Vaníliás cukorral meghintve tálaljuk. Bekem elkég édes anélkül is, így én ezt az utolsó fázist ki szoktam hagyni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése