házikó

házikó

2012. április 4., szerda

Török lepény


Itt a tavasz, közeledik a húsvét, hamarosan jövök egy képes beszámolóval a kertből. Idén először virágzik a barackfánk, remélem az időjárás is kedvez neki, hogy megmutassa milyen gyümölcs lesz rajta. Már arattam a snidlinget, és szépen kibújt a vetett borsó, retek, spenót. A saláta valamiért egyelőre nem mutatja magát, de sebaj, a héten újravetem. A paprikapalánták is szépen kelnek, a paradicsommal viszont kissé elmaradtam. Remélem majd gyorsan behozzák a lemaradást.

Most viszont egy nem túl ismert, viszont elég egyszerű süteményt hoztam, amit nem mostanában csináltam először. Akkor annyira jól sikerült, hogy arra gondoltam, húsvétra is ezzel fogok kedveskedni a tágabb családnak. Ez lesz az egyik vendégségbe való finomság. Nehéz az életem, mert családom egyik tagja nem eszi a túrós, gesztenyés, mákos, diós sütiket, a másik fele meg a mazsolával, meggyel, szilvával áll hadilábon. Viszont a lekvár mindenkinek bejön, pláne, ha házi :)

Hozzávalók:
4 db tojás
20 + 20 dkg porcukor
30 dkg liszt
15 dkg zsír vagy margarin
2 dkg élesztő
baracklekvár
kb 1,5 dl tej

Az élesztőt 2 ek tejben 1 ek cukorral felfuttatjuk. A zsírt (vagy margarint) habosra keverjük 20 dkg porcukorral, hozzáadjuk a tojások sárgáját, a felfuttatott élesztőt, a lisztet és annyi langyos tejet, hogy hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk. Lisztezett deszkán a tepsi méretére nyújtjuk és a kizsírozott tepsiben 1 órán át pihentetjük. Ezután a tésztát megkenjük baracklekvárral és rásimítjuk a 4 tojásfehérjéből és a maradék 20 dkg porcukorból felvert kemény habot. Előmelegített sütőben közepes lángon megsütjük.

2 megjegyzés:

  1. Tippelek: Női szeszély? Mert nekem annak tűnik.

    VálaszTörlés
  2. kicsit megkésve a válasszal, időközben én is rájöttem, hogy az! De a török lepény sem hangzik rosszul :)

    VálaszTörlés