házikó

házikó

2012. április 25., szerda

Sajtkrémes spenótos lasagne


Elindult a spenótszezon. Hetek óta vágyom egy jó spenótos lasagnera, de úgy gondoltam, inkább kivárom a frisset a kertben, minthogy vegyek mirelitet. Szedtem is reggel egy szakajtónyit, reméltem, hogy meglesz a 40 dkg, amire szükségem volt a mai ebédhez.
Hamar megmostam, nagyjából leszárítottam és a következők szerint készült el.

Hozzávalók:
kb 40 dkg friss spenót
1 tömlős sajtkrém
pici olaj
hagyma (vöröshagyma, újhagyma, sarjhagyma, bármi lehet)
2 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
1 pohár tejföl
2-3 ek tejszín
reszelt sajt

A pici olajon megpirítottam a hagymát és a fokhagymát. Mivel nekem van a kertben sarjhagymám, én most ezt használtam hozzá. Pont úgy néz ki, mint a jó erőteljesen nagyra nőtt újhagyma, és csomókban nő, szaporodik, mint a snidling, csak nagyobb, és vastagabb a levele. Az átlagos méretek vastagsága jó hüvelykujjnyi. Mármint a fehér földben lévő részéé. A fehér része adja a hagyma jellegzetes hagyma ízét, a zöld levél része, meg a snidlinges  frissességet. Én bizony felkarikáztam egy egészen nagy példányt. Miután megpároltam a hagymát, rádobtam a spenótleveleket. Picit megtisztítottam a levelek végeit a vastagabb erektől, de nagyon nem vittem túlzásba. Ez a szép nagy mennyiség szépen összeesik. Sóztam, borsoztam és addig pároltam, míg akár már el is lehetett volna fogyasztani akár magában, akár valamilyen hús mellé zöldségköretnek. Egy másik lábosba belenyomtam a sajtkrémet, adtam hozzá egy kis pohár tejfölt és talán 2-3 ek tejszínt. Addig melegítettem, míg a sajt teljesen felolvadt és kellemesen krémes lett. Ha lett volna itthon több sajtkrém, az biztosan nem ártott volna neki. A lasagne tésztákat pár percre lobogó forró vízbe tettem, hogy egy picit megpuhuljanak. Állandó problémám, hogy a legalsó réteg mindig kemény marad. Legközelebb még egy kicsit tovább tartom a forró vízben őket. Mikor ez is megvolt, kikentem egy megfelelő méretű tálat pici olívaolajjal és egymásra rétegeztem a hozzávalókat. Először tészta, aztán sajtkrém, majd a spenót fele, tészta, sajtkrém, spenót másik fele, tészta maradék sajtkrém, reszelt sajt - ez volt  sorrend. 200 fokosra előmelegített sütőbe toltam és kb 30 percig sütöttem.
Isteni lett. Könnyű ebéd, vagy vacsora. És a spenót miatt nagyon egészséges. Amúgy sem árt a szervezetnek újra tölteni a tartalékait.

2 megjegyzés:

  1. Ha egy vekony reteg sajtkremmel kezdi a retegezest es nem tesztaval, az also reteg is megpuhul.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! legközelebb ki fogom próbálni...

    VálaszTörlés