házikó

házikó

2013. november 14., csütörtök

Pofon egyszerű sajtos tészta





Visszajöttem mint Colombo :) Nem ígérek semmit, mert ki tudja, hogy éppen mit hoz a jövő! De most rám szabadult egy kis szabadidő, ezért úgy gondoltam, ismét tudok egy picit a bloggal is foglalkozni, új bejegyzéseket megosztani. Finomságokat kipróbálni.


A sajtos tészta magában nem egy nagy kaland, de meg lehet picit bolondítani. Szándékosan nem fogok sajtfajtát írni, én összeszedtem az itthon talált maradékot (egy remek 2 éve érlelt alpesit, egy kis eidamit, meg egy ún reibekase nevű német sajtot, de természetesen bármilyen reszelhető sajt lehet benne, a lényeg hogy legyen egy karakteresebb ízű is a sajtok között). Az eredeti recept 15 deka cheddart és kb 5 deka parmezánt javasol, de mint említettem, ettől bármilyen irányba el lehet térni az ízélmények nem lesznek rosszabbak, csak mások! :)

Hozzávalók:
25 dkg makaróni (én egy német házitésztából készítettem, és inkább 30-35 dekából, még így sem lett száraz)
Kb 20 dkg reszelt sajt
8 dkg vaj (imádom az ilyen dekázós marhaságokat, és kanyarítottam a vajból késsel egy csíkot, ami felolvadva ellepte  aláboska alját, amiben készítettem)
5 dkg zsemlemorzsa (hát ezt sem méricskéltem)
5 dl tej
3 csapott evőkanálnyi liszt
1 csipet pirospaprika (elhagyható)
só (én még tettem bele borsot is, és kis fokhagymasót, de sztem elbírt volna még egy csepp szerecsendiót is)

Elkszítése:
A vajat megolvasztjuk egy láboskában, rádobjuk a lisztet és aranybarnára pirítjuk. Folyamatosa keverés mellett hozzáadjuk a tejet és a reszelt sajtot. Addig melegítjük, még mindig folyamatosan kevergetve, amíg a sajt felolvad. Közben kifőzzük a tésztát, és leszűrjük. Ha felolvadt a sajt, összekeverjük a szószt a tésztával és egy tűzálló tálba tesszük. Az eredeti recept szerint egy pici vajon megppiritjuk a zsemlemorzsát, teszünk bele egy csipet pirospaprikát, és ezzel szórják meg a tetejét. Hát én nem vacakoltam ezzel, egyszerűen megszórtam a tetejét zsemlemorzsával és még egy kis reszelt sajttal és addig sütöttem 180 fokos sütőben, míg ropogós aranybarna nem lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése