házikó

házikó

2011. július 21., csütörtök

Citromtorta öntettel


Ezt a sütit többször csináltam már, mikor gyorsan kellett vmi finomat összedobni. Főleg nyáron szeretem kellemes citromos zamata miatt.
A recept a sütés című könyvből van, amit igen sűrűn forgatok a jobbnál jobb receptek miatt.

Hozzávalók:
200 gr liszt
2 tk sütőpor
200 gr cukor
4 tojás
150 gr tejföl
1 citrom reszelt héja
4 ek. citromlé
150 ml napraforgóolaj

Öntet:
4 ek porcukor
3 ek. citromlé

Vajazzunk ki egy kapcsos tortaformát. Megjegyzem, én nem szoktam vajazgatni, sütőpapírt használok, az sokkal egyszerűbb. Szóval, ha kivajaztunk, vagy sütőpapírral kibéleltünk egy kapcsos tortaformát, tegyük is félre :)
A lisztet és a sütőport szitáljuk tálba, és keverjük össze a cukorral. Egy másik tálban keverjük össze a tojásokat, a tejfölt, a citromhéjat, a citromlevet és az olajat. Adjuk a száraz hozzávalókhoz és keverjük simára. A tésztát öntsük a tortaformába és mehet a 180 fokra előmelegített sütőbe. 45-60 perc alatt süssük aranybarnára. Eközben a porcukrot és a citromlevet tegyük kicsi fazékba, és lassú tűzön kevergetve melegítsük addig, míg hólyagos nem lesz és be nem sűrűsödik. A süteményt vegyük ki a sütőből, jól szurkáljuk meg egy vékony nyárssal, vagy fogpiszkálóval, és kenjük rá az öntetet. Hagyjuk kihűlni teljesen. Az öntet elméletileg a lukakon keresztül felszívódik. Nekem a teteje kicsit ragacsos szokott lenni, de mi így szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése